تفاوتی ندارد که قصد طراحی یک سایت جدید دارید، یا در حال اجرای پروژه سئو روی یک سایت قدیمی هستید؛ داشتن یک ساختار استاندارد و اصولی برای URLها و پیوندهای یکتای سایت به موتورهای جستجو و گوگل کمک میکند تا درک بهتر و سریعتری از محتوا و ارتباط صفحات سایت داشته باشند.
باید تمام تلاش شما بر این باشد که crawlerها و خزندههای گوگل در اولین برخورد با سایت، ساختار صفحات آن را درک کنند. اگر در این مورد موفق عمل نکنید ممکن است مشکلات مختلفی برای سایت شما ایجاد شود. مشکلاتی مانند ایندکس نشدن صفحات، Double Result شدن صفحات و یا رتبه گرفتن صفحات اشتباه به جای صفحه مورد نظرتان. بنابراین در ادامه به بایدها و نبایدهای ساختار URL های سایت برای سئو میپردازیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ دانا همراه باشید.
به طور ایدهآل، بهتر است طراحی ساختار پیوندهای یکتا، قبل از منتظر شدن سایت و در مرحله طراحی سایت انجام شود. زیرا تغییر در ساختار URL ها و آدرس صفحات ممکن است مشکلاتی را برای آن سایت ایجاد کند. اما درموارد مختلف چارهای جز تغییر نداریم جر اینکه مشکلات و عوارض کوتاه مدت آن را به جان بخریم.
از منظر سئو بایدها و نبایدهایی برا آدرس صفحات و URLهای سایت وجود دارد که برای طراحی یک ساختار استاندارد، باید از آنها آگاه باشید. البته که با توجه به شرایط هر سایت ممکن است برخی از این موارد درباره آن صدق نکند؛ اما به طور کلی شرایط استاندارد به شکل زیر است:
نبایدهای ساختار URL و آدرس صفحات سایت
1. ایجاد URL های پیچیده
از منظر سئو بایدها و نبایدهایی برا آدرس صفحات و URLهای سایت وجود دارد که برای طراحی یک ساختار استاندارد، باید از آنها آگاه باشید. البته که با توجه به شرایط هر سایت ممکن است برخی از این موارد درباره آن صدق نکند؛ اما به طور کلی شرایط استاندارد به شکل زیر است: