ضروری ترین افزونه های وردپرس ۱۴۰۳

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

Rank math .1 (سئو و رنکینگ در موتورهای جستجو)
Gravity forms .2 (فرم ساز)
Wordfence .3 (امنیت سایت)
Updraftplus .4 (بک آپ گیری)
Smush .5 (کاهش حجم عکس)
Elementor .6 (صفحه ساز)
Wp-bakery .7 (صفحه ساز)
WooCommerce .8 (فروشگاه ساز)
Dokan .9 (مارکت پلیس (چند فروشندگی))
Akismet Spam Protection .10 (مقابله با اسپم)
Slider Revolution .11 (اسلایدر ساز)
Weglot .12 (تبدیل سایت به چند زبانه)
Social Media Share Buttons .13 (اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری)
WP-Rocket .14 (کش و افزایش سرعت)
LiteSpeed Cache .15 (کش و افزایش سرعت)
The Newsletter Plugin .16 (ساخت خبرنامه)
Digits .17 (عضویت و ورود با شماره موبایل)

مقدمه

وردپرس یکی از بهترین سایت سازهای متن باز  و رایگان جهان است. با توجه به در دسترس بودن سورس وردپرس، در سراسر جهان برنامه نویسان زیادی اقدام به تولید افزونه های متعدد برای آن کرده اند. این افزونه ها هر یک به قدرت و قابلیت های وردپرس افزوده اند. طبق آخرین گزارش از سایت رسمی وردپرس تا کنون بیش از ۶۰ هزار افزونه برای وردپرس نوشته شده است و همین موضوع باعث شده وردپرس به قوی ترین سایت ساز جهان تبدیل شود. 

در آژانس دیجیتال ماکتینگ دانا ما هر روزه سوالات زیادی درباره ی افزونه های وردپرس دریافت میکنیم، که کاربران در انتخاب افزونه های خود گیج و گمراه شده اند. در واقع همین تعداد زیاد افزونه های وردپرس، برای استفاده کنندگان آن مشکل ساز است و انتخاب افزونه ی درست از میان انبوه افزونه های مشابه بسیار دشوار است.

البته باید در نظر داشت که تمامی افزونه های وردپرس برای وب سایت شما خوب نیست و بعضی از آن ها ممکن است آسیب بیشتری داشته باشد و باید در انتخاب آن ها دقت کامل داشت.

 

مواردی را باید موقع انتخاب افزونه مناسب در نظر بگیریم؟

کامل بودن و برآورده کردن کل قابلیت مورد نیاز

تعداد نصب های فعال

بروز بودن افزونه و آپدیت های به موقع

هماهنگی با نسخه های جدید وردپرس  و سایر افزونه های کاربردی

کند نکردن بعد از استفاده

نداشتن باگ های امنیتی

این موارد از جمله مهم ترین دلایلی هسنتد که باید قبل از انتخاب هر افزونه ای در نظر بگیرید. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم برای هر قابلیت کاربردی  بهترین افزونه ی موجود را معرفی کنیم و در آینده محتوا ی این مقاله را، همواره بروز نگه خواهیم داشت.

۱.سئو و رنکینگ در موتور های جستوجو: RankMath

در حال حاضر بهترین افزونه ای که میتوانید برای سئو و رنکینگ پیدا کنید، افزونه RankMath می باشد. با توجه به ابزارهای متنوع و قابلیت های کاربردی که RankMath ارائه می دهد، صد در صد نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

یکی دیگر از بهترین افزونه ها برای سئو و رنکیگ در حال حاضر، افزونه Yoast میباشد.

RankMath به دلیل جدید تر بودن نسبت به Yoast، عملکرد و سرعت بهتری دارد و بیشتر مورد پسند کاربران در سطح جهان قرار میگیرد.

به همین دلیل در این مقاله ما تصمیم گرفتیم که RankMath  را جایگزین Yoast کنیم و در زمینه ی سئو و رنکینگ قرار دهیم.

Rank Math SEO with AI SEO Tools

۲.فرم ساز: Gravity Forms

درحال حاضرGravity Forms  یکی از بهترین و ساده ترین فرم ساز در سطح جهان میباشد. Gravity Forms به راحتی با چند کلیک میتواند انواع فرم ها از جمله فرم های پرداختی، گزارشی، آموزشی و تستی را بسازد. Gravity Forms میتواند به سرویس های شخص ثالث مثل درگاه های بانکی و افزونه های دیگر هم متصل شود، تا کارایی سایت شما را بالا ببرند.

Home

۳.امنیت سایت: Wordfence

امنیت از مهم ترین ویژگی های یک سایت است، مخصوصا سایت های وردپرسی که راحت هدف هکرها قرار میگیرند. پس در نتیجه شما نباید نسبت به این مشکلات به راحتی سر باز بزنید و آن ها را پشت گوش بیاندازید.

Wordfence به شما کمک میکند تا این خطرات و مشکلات را بر طرف کنید و امنیت سایت خود را کامل کنید. این افزونه برای شما یک Firewall ایجاد کرده تا در برابر حملاتی همچون:  DDOS، Brute Force, XSS Attack, Malware  ایمن بمانید.

https://wordpress.org/plugins/wordfence/

۴.بک آپ گیری: Updraftplus

در حال حاضر بک آپ گیری بهترین راه حل برای مشکلات عجیب و غریب وردپرس میباشد.

Updraftplus بهترین افزونه برای بک آپ گیری است. با این افزونه میتوانید کل سایت را به راحتی، با چند کلیک بک اپ گرفته و ذخیره کنید.

Updraftplus با بهره مندی از معروف ترین سیستم های ابری به شما این گزینه را میدهد تا به جای کامپیوتر شخصی خود در یک سیستم ابری بک آپ خود را ذخیره کنید.

UpdraftPlus: WordPress Backup & Migration Plugin

۵.کاهش حجم عکس: smush

عکس هایی که در سرور سایت آپلود میشوند، همیشه اصلی ترین دلیل برای کندی وب سایت هستند. این عکس ها با حجم بالا ی خود همیشه سرعت سایت را کاهش میدهند. پس نگران نباشید، چون افزونه Smush راه حل شماست.

 با استفاده از Smush میتوانید حجم عکس های خود را کم کنید، بدون از دست رفتن کیفیت عکس ها، در نتیجه سایت شما هم زیبایی خود را حفظ کرده و هم سرعت عمل بالایی دارد.

Smush – Optimize, Compress and Lazy Load Images

۶.صفحه ساز: Elementor

هر کسی که تا به حال از وردپرس استفاده کرده است میداند که وردپرس به یک صفحه ساز داخلی مجهز است ولی مشکلی که وجود دارد قابلیت های کم و قدرت پایین این صفحه ساز است، که برای طراحی صفحات حرفه ای اصلا مناسب نیست. به همین خاطر هر سایتی به یک صفحه ساز قدرتمند نیاز دارد.

Elementor   یکی از بهترین صفحه ساز های وردپرس در حال حاضر می باشد. این افزونه برای ساخت صفحات قابلیت ها و ابزارهای خیلی زیاد و متنوع دارد و البته نسبت به دیگر رقبای خود سریع تر و به روز تر هست.

از مهم ترین قابلیت های Elementor  میتوان به طراحی Responsive  و Live  اشاره کرد، که به شما این اجازه را میدهد تا برای هر دستگاهی صفحات خود را طراحی کرده و نتیجه را در لحظه مشاهده کنید. تا مسیر طراحی و ساخت سایت را برای شما راحت تر کند.

Elementor Website Builder – More than Just a Page Builder

۷.صفحه ساز: Wp-bakery 

بعد از Elementor  بهترین صفحه ساز وردپرس Wp-bakery  است.

از نظر کارایی، قدرت و ابزار برای ساخت صفحه هر دو این صفحه سازها مشابه یکدیگر هستند و رقابت خاصی در این زمینه با هم ندارند. ولی رقابت اصلی آن ها در قسمت قابلیت های آن ها میباشد.

دوتا از بهترین قابلیت های Wp-bakery  که برگ برنده آن نسبت به رقیب خود هست.

اولین قابلیت هوش مصنوعی است که برای کمک به شما در ساخت صفحات، پست ها و محتوا ی سایت در این صفحه ساز تعبیه شده است. قابلیت بعدی ابزار ساخت گرید به صورت حرفه ای است تا در زیبایی سایت به شما کمک کند.

 ما در این مقاله به هر دو صفحه ساز های برتر وردپرس را معرفی کردیم و انتخاب بین این دو صفحه ساز به عهده شما میباشد.

https://wpbakery.com

۸.فروشگاه ساز: Woocommerce

اگر تصمیم دارید که در سایت خود محصول یا خدماتی را بفروش برسانید بهترین افزونه برای شما Woocommerce میباشد. این افزونه سایت وردپرسی ساده را به یک سایت فروشگاهی با تمام قابلیت های مورد نیاز مشتریان و فروشنده تبدیل میکند.

از ویژگی هایی که Woocommerce به سایت اضافه میکند میتوان به: قیمت گذاری، نمایش نظرات،سیستم نمره دهی، اضافه کردند فیلتر برای جستوجو، اضافه کردن گالری عکس برای محصول و موارد دیگری اشاره کرده.

WooCommerce

۹.مارکت پلیس(چند فروشندگی): Dokan

افزونه Dokan  به شما این اجازه را میدهد تا در سایت فروشگاهی خود، به دیگر کاربران اجازه دهید که با عضویت در سیستم فروشندگی، شروع کنند در سایت شما محصول یا خدمت خود را بفروشند، درکنارش به فروشندگان سایت شما یک پنل مخصوص هم ارائه میدهد.

عملا یک سایتی مثل دیجیکالا برای شما میسازد.

Dokan – Best WooCommerce Multivendor Marketplace Solution – Build Your Own Amazon, eBay, Etsy

۱۰.مقابله با اسپم: Akismet

از مهم ترین موضوعاتی که باید برای شما در زمینه ی سایت سازی و مدیریت سایت اهمیت داشته باشد، اسپم ها و روش مقابله با آن ها است.

Akismet Spam Protection بهترین افزونه برای کنترل اسپم ها میباشد. این افزونه کلیت سایت شما را بررسی کرده تا تمام اسپم هارا پیدا کند. بعد از اسکن و بررسی، اسپم ها را به صورت خودکار از سایت شما حذف میکند.

اسپم ها در سایت ها و وردپرس قدری اهمیت دارد، که بعد از نصب وردپرس این افزونه به صورت خودکار بر روی وردپرس فعال است.

Akismet Anti-spam: Spam Protection

۱۱.اسلایدر ساز: Slide Revolution

سلایدر ها یکی از بهترین ابزارها برای زیبایی بخشیدن به سایت ها است تا چشم کاربران را درگیر کند. Slider Revolution تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت یک اسلایدر زیبا را در اختیار شما قرار میدهد. البته به جزء ساخت اسلاید میتوانید با کمک آن گالری تصاویر هم بسازید.

https://www.sliderrevolution.com

۱۲.تبدیل سایت به چند زبانه: Weglot

شاید شما هم نیاز داشته باشید که در سایت خود چندین زبان دیگر به جزء زبان فارسی وجود داشته باشد. با کمک افزونه Weglot میتوانید در عرض چند لحظه سایت خود را از فارسی به زبان های دیگری ترجمه کنید و این گزینه را به کابران خود ارائه دهید که بین چند زبان برای سایت انتخاب کنند.

با توجه به سایت رسمی Weglot  در حال حاضر این افزونه به ۱۰۰ زبان زنده ی دنیا مجهز است.

Weglot بعد از ترجمه کردن تمام قسمت های سایت شما که شامل صفحات، پست ها و محتوای سایت میشود، به شما این امکان را میدهد که با اضافه کردن یک منو به کاربران گزینه انتخاب زبان سایت را ارائه دهید.

Translate WordPress and go Multilingual – Weglot

۱۳.اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری: social Media Share Buttons

از بهترین راه های شناخته شدن در دنیای دیجیتال، انتشار و اشتراک گذاری محتوای سایت توسط کاربران میباشد.

SMSB بهترین افزونه برای اضافه کردن دکمه های به اشتراک گذاری است که با کمک آن میتوانید به راحتی، دکمه ها را در صفحات خود به کار ببرید تا محتوای شما به کاربران جدید برسد.

Social Media Share Buttons & Social Sharing Icons

۱۴.کش و افزایش سرعت سایت: Wp-Rocket

وقتی شما مدتی از وردپرس استفاده میکنید، کش و پیگاه داده ی آن پر از اطلاعات و ورودی های بی مصرف میشود، که  در نتیجه باعث کندی سایت شما میشود. با استفاده از Wp-Rocket میتوانید، کل اطلاعات در کش و پایگاه داده ی سایت خود را اسکن کنید و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

نتایج این کار شامل افزایش سرعت و کاهش لود تایم سایت میباشد، که باعث میشود تجربه ی کاربری بهتر شود.

Homepage

۱۵.افزایش سرعت: LiteSpeed Cache

LiteSpeed  دقیقا همانند Wp-Rocket برای افزایش سرعت سایت است، ولی با این تفاوت که سرورهایی که این دو افزونه بیشترین کارایی را داردند متفاوت است. Wp-Rocket  برای اکثر سرورها مناسب است ولی LiteSpeed Cache بیشتر برای سرورهایی که از Engine X  و وب سرویس های LiteSpeed  استفاده میکنند، کارایی خیلی بالایی دارد.

 از نظر کارایی، قابلیت و ابزار دقیقا مثل یکدیگر هستند. موردی که این دو افزونه را از یکدیگر متفاوت کرده است و باعث شده ما نام هر دو افزونه را در این مقاله بنویسیم، تفاوت در نوع سرور میباشد.

LiteSpeed Cache

۱۶.خبرنامه: The Newsletter Plugin

یکی از مناسب ترین راه های ارتباط برقرار کردن با کاربران سایت، از طریق یک خبرنامه ی مناسب است.

با استفاده از The Newsletter plugin میتوانید در صفحات خود یک فرم خبرنامه بسازید. این افزونه با بیشتر فرم سازها و صفحه ساز های وردپرس سازگار است تا به شما کمک کنند سایت بهتری برای کاربران خود بسازید.

Newsletter – Send awesome emails from WordPress

۱۷.عضویت یا ورود با شماره موبایل: Digits

آسان ترین راه عضویت یا ورود یک کاربر به سایت شما از طریق شماره موبایل میباشد.

افزونه Digits  به کاربران اجازه میدهد تا برای عضویت و ورود به حساب سایت از شماره موبایل استفاده کنند. به شما هم اجازه میدهد تا شماره موبایل کاربران را احزار و تایید کنید و یا برای آن ها پیامک های مختلفی ارسال کنید.

افزودن دیدگاه

ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. زمینه های ستاره دار الزامی هستند.