چرا به فروشگاه آنلاین نیاز داریم؟

کسب و کار ها چه نیازی به فروشگاه آنلاین دارند؟

شاید شما فکر می‌کنید که داشتن یک فروشگاه اینترنتی ضروری نیست؟ یا فکر می کنید که اداره کردن آن به‌سختی اداره کردن یک فروشگاه باشد؟ شاید هم‌فکر می‌کنید که داشتن فروشگاه آنلاین چیزه دست و پاگیری باشد؟

بگذارید تا همه این شک‌ها را با یک مثال واقعی برای شما از بین ببرم، همین چند سال پیش زمانی که ویروس کرونا تازه شیوع پیداکرده بود به خیلی از کسب‌وکارها صدمه جدی وارد شد، تا حدی که باعث شد خیلی از آن‌ها ورشکسته شوند.

عوامل اصلی این ورشکستگی‌ها، خرید نکردن مردم بود، اما در همین اوضاع فروشگاه‌هایی هم بودند که با داشتن یک سایت فروشگاهی به کار فروششان ادامه دادند و سودی بیشتر از زمانی که در فروشگاه بصورت سنتی فعالیت داشتند بدست آوردند.

این اتفاق باعث شد تا مردم بیشتر به سمت فروشگاه‌های آنلاین بروند و از آن‌ها خرید کنند چون هم برایشان آسان تر بود، و هم اطلاعاتی را که می‌خواستند در کمترین زمان به دست می‌آوردند.

درادامه قرار است یک سری از مزایای‌ فروشگاه‌ آنلاین را معرفی کنیم و آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

مزایایی فروشگاه آنلاین برای فروشنده
  1. افزایش فروش در سراسر کشور با فروشگاه آنلاین
  2. فروش ۲۴ ساعت فروشگاه آنلاین بدون هیچ تعطیلی
  3. فروش بهتر در ایام خاص  مثل یلدا ، نوروز و … بوسیله اجرای  طرح های فروش
  4. هزینه پایین راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  5. بازار فروش بزرگتر و توسعه سریع‌تر در فروشگاه آنلاین
  6. مدیریت سریع و آسان فروشگاه آنلاین
  7. امکان افزایش تنوع محصولات فروشگاه آنلاین با فروش واسطه ای
  8. تبلیغات گسترده‌تر و آسان در سطح اینترنت
مزایایی فروشگاه آنلاین برای مشتری
  1. در زمان و هزینه مشتری صرفه جویی می‌شود
  2. زمان بیشتر برای تصمیم‌گیری مشتری
  3. دسترسی آسان مشتریان به‌ تمامی محصولات در فروشگاه آنلاین
  4. مقایسه دقیق و بررسی قیمت محصولات
  5. عدم محدودیت زمانی و مکانی برای مشتری

مزایایی فروشگاه آنلاین برای فروشنده

افزایش فروش در سراسر کشور با فروشگاه آنلاین

اولین و مهم‌ترین مزیتی که یک فروشگاه آنلاین دارد امکان فروش محصولات در سراسر کشور است، شما زمانی که یک فروشگاه فیزیکی دارید فقط به مشتریان همان منطقه اکتفا می‌کنید چون کسب و کار شما فقط در معرض دید افراد همان منطقه است و برای فروش به سایر مناطق باید تبلیغات گسترده و گران قیمت انجام دهید تا افراد بیشتری شما را بشناسند و اینکار مستلزم هزینه های زیادی است ، اما با داشتن فروشگاه آنلاین تمام افرادی که در اینترنت هستند می‌توانند از شما خرید کنند و شما دیگر هیچ محدودیت از لحاظ مکان و زمان برای فروشتان ندارید ، به‌راحتی با یک سری تبلیغات آسان مشتریان زیادی را جذب خود می‌کنید و حتی زمانی هم که در تعطیلات به سر می‌برید فروشگاه تان به کار خودش ادامه میدهد.

فروش ۲۴ ساعت فروشگاه آنلاین بدون هیچ تعطیلی

از دیگر مزایایی فروشگاه آنلاین باز بودن فروشگاه در کل ۲۴ ساعت شبانه روز است. این مزیت امکانی را برای مشتریان فراهم می‌کند تا بدون هیچ دغدغه زمانی و مکانی به فروشگاه آنلاین مراجعه کنند و خریدشان را انجام ‌دهند از سوی دیگر در تعطیلات مردم زمان آزاد بیشتری دارند تا از فروشگاهتان بازدید و خرید کنند.

فروش بهتر در ایام  خاص  مثل یلدا ، نوروز و … بوسیله اجرای  طرح های فروش

شاید تا حالا متوجه نشده باشید که اوج کار فروشگاه‌ها در زمان های خاص و جشنواره‌ها است.

این کار با گذاشتن حراج و تخفیفات ویژه و اطلاع رسانی به مشتریان قبلی و اجرای کمپین های تبلیغاتی انجام می شود.

شاید فکر کنید که فروش محصول باقیمت پایین کار عاقلانه‌ای نیست ، این فکر کاملاً درست است ولی هدف ما جذب بیشترین مشتری است تا در کنار اجناس تخفیف خورده سایر محصولات را هم بفروشیم و مشتریان بدلیل گرفتن تخفیف رضایت کاملی از خرید خود دارند و ما هم بیشترین سود را از فروش کسب کرده‌ایم.

 

هزینه پایین راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

شما برای راه‌اندازی یک فروشگاه واقعی باید پا در مسیری بگذارید که هرکسی جرئت ورود به آن را ندارد، از گرفتن مجوز بگیر تا هزینه‌های سنگین راه اندازی فروشگاه، خرید محصول، استخدام کارمند، تأمین امنیت فروشگاه و … تا بعد از مدتی با انجام تبلیغات ، فروشتان را آغاز کنید، این‌ها در حالی است که برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین یک‌دهم زمان و هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه واقعی را نیاز دارید و همچنین انجام تبلیغات برای فروشگاه‌های آنلاین خیلی راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر و کاربردی‌تر است.

بازار فروش بزرگتر و توسعه سریع‌تر در فروشگاه آنلاین

طبق آخرین آمارها بیش از ۶۰ درصد جامعه ایران آنلاین خرید می کنند و این به معنی یک فرصت طلایی برای فروش بیشتر است.

چراکه در حال حاضر افراد بیشترین زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند و از آنجا خرید خود را انجام می‌دهند پس اینترنت بهترین جا برای توسعه کسب‌وکار شماست و شما می‌توان با داشتن یک فروشگاه آنلاین تعداد انبوه از مشتریان را به خود جذب کنیدو به سرعت کسب و کار خود را توسعه دهید.


مدیریت سریع و آسان فروشگاه آنلاین

یکی از چالش‌های سخت هر کسب‌وکار، مدیریت آن است. هرچقدر که کسب‌وکار بزرگ‌تر باشد مدیریت کارمندان و فروشگاه هم سخت‌تر می‌شود. ولی در فروشگاه آنلاین شما فقط با چند کلیک می‌توانید از کلیه آمارها مطلع شوید و بسادگی فروشگاه خود را مدیریت کنید. شما دیگر نیازی به کارمندان زیاد ندارید و می‌توانید از هرجای دنیا با وصل شدن به اینترنت فروشگاه خود را مدیریت کنید.

امکان افزایش تنوع محصولات فروشگاه آنلاین با فروش واسطه ای

زمانی که شما می‌خواهید چندین محصول جدید را به فروشگاه تان اضافه کنید باید با مشکلات زیادی دست ‌و پنجه نرم کنید، از افزایش فضای فروشگاه بگیر تا چیدن محصولات، بخش انبار و تبلیغات، تا زمانی که فروش آغاز شود ولی در فروشگاه آنلاین می‌توانید به‌راحتی صدها محصول جدید را به سایت اضافه کنید بدون اینکه واقعا آن کالا ها را خریداری کرده باشید و دردسرهایی مثل درگیر شدن سرمایه یا انبارداری را از سرخود بردارید و بصورت واسطه ای اقدام به فروش کالا کنید در واقع در این روش بعد از فروش اقدام به خرید و ارسال کالا می کنید.

تبلیغات گسترده‌تر و آسان در سطح اینترنت

در روش‌های سنتی برای اینکه افراد بیشتری شمارا بشناسند و از شما خرید کنند باید هزینه‌هایی را صرف تبلیغات می‌کردید، این تبلیغات یا برگه‌های آگهی بودند که بدون هیچ هدفی در خانه مردم انداخته می شدند یا بیلبوردهایی بودند که در سطح شهر و اتوبان‌ها با صرف هزینه سنگین نصب می شوند و مردم بیشتر از چند ثانیه به آنها توجه نمی‌کنند و یا روش های تبلیغات دیگر مثل تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی بودند ، که همگی روش های تبلیغات گران قیمتی هستند ولی در تبلیغات آنلاین ما مشتری هدف خود را دقیق مشخص می‌کنیم و کانال و رسانه ای را برای تبلیغات انتخاب می کنیم که مشتری هدف ما بیشترین حضور را در آن داشته باشد بدین شکل بجای هزینه‌های اضافی تبلیغات کور و بی هدف ، کاملا دقیق تبلیغات خود را با کمترین هزینه به دست مشتری هدف خود می رسانیم . قطعا بدون اینترنت و روش های تبلیغات آنلاین اینکار ممکن نیست.

مزایایی فروشگاه‌های آنلاین برای مشتری

در زمان و هزینه مشتری صرف جویی می‌شود

مردم به دنبال سریع‌ترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان هستند و اگر بتوانید در کمترین زمان به بهترین شکل به نیازشان پاسخ دهید از شما خرید خواهند کرد به همین سادگی!

زمان بیشتر برای تصمیم‌گیری مشتری

در خرید آنلاین مشتری زمان زیادی دارد تا به آسودگی کالا ها را بررسی و انتخاب نماید ولی در روش های سنتی زمان تصمیم گیری مشتری کوتاه است و همین موضوع باعث اشتباه کردن مشتری در انتخاب درست کالا می شود.

دسترسی آسان مشتریان به‌ تمامی محصولات در فروشگاه آنلاین

در فروش سنتی فرایند فروش بسیار از فروشنده انرژی میگیرد و قسمت اعظم این انرژی صرف نشان دادن کالا ها به مشتری می شود ولی در روش آنلاین مشتری بدون دخالت فروشنده می تواند همه کالاهای فروشگاه را با دقت مشاهده و بررسی نماید.

تعامل آسان با مشتری و تأمین‌کننده

در فروشگاه آنلاین تعامل با کاربران و تامین کنندگان راحت‌تر است. کاربران می‌توانند نظراتشان را پایین هر محصول به اشتراک بگذارند و اگر مشکلی برایشان پیش آماده می‌توانند با ارسال تیکت یا تماس با پشتیبانی مشکلشان را حل کنند.

ارتباط با تامین کنندگان هم در فروش آنلاین آسانتر است زیرا شما می‌توانید به سرعت فهرستی از محصولات ناموجود را برای تأمین کننده بصورت آنلاین در قالب یک فایل اکسل ارسال کنید و تأمین کننده سریعا بدون هیچ گونه اشتباه انسانی سفارش را دریافت و محصولات را برای شما ارسال می کند.

عدم محدودیت زمانی و مکانی برای مشتری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سریعا به یک کالا نیاز داشته باشید ولی هیچ فروشگاهی در نزدیکی شما آن کالا را موجود ندارد . در این صورت بهترین راه حل خرید از فروشگاه های آنلاین است .

مشتریان در هر زمان و در هر مکان می توانند بسادگی بصورت آنلاین خرید کنند.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر اگر کسب‌وکاری فروشگاه اینترنتی نداشته باشد نمی‌توان به آینده آن امید زیادی داشت و قطعاً از قطار پیشرفت جا می‌ماند.

اگر می‌خواهید که از این قطار جانمانید و صاحب یک فروشگاه آنلاین شوید می‌توانید جهت سفارش با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه طراحی سایت اصفهان مراجعه کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دانا در کمتر از یکماه شما را صاحب یک فروشگاه آنلاین با کیفیت و قدرتمند می کند.

شماره تماس : ۰۹۱۰۹۰۰۸۹۱۰ – ۰۳۱۳۲۳۵۰۹۲۴

افزودن دیدگاه

ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. زمینه های ستاره دار الزامی هستند.