رایج ترین اشتباهات سئو در سال ۲۰۲۳

رایج ترین اشتباهات سئو

افراد برای رسیدن به موفقیت شکست‌های زیادی می‌خورند اما آدم‌های باهوش از تجربه دیگران استفاده می‌کنند تا به موفقیت برسند.

امروز قرار است تا شما را با رایج‌ترین اشتباهات سئو در سال ۲۰۲۳ آشنا کنیم ، که ممکن است تا به الان آنها را انجام داده اید.

اشتباه سئو ۱ : هدف‌گذاری خیلی بزرگ

بگذارید این مسئله را با یک مثال شروع کنم، فرض کنید یک نفر به ورزش کوهنوردی علاقه‌مند شده و می‌خواهد در این رشته شروع به فعالیت کند، مطمئناً اگر اولین هدفش فتح قله اورست باشد با شکست روبه‌رو می‌شود. این مثال دقیقاً در بازار کسب‌وکار هم صدق می‌کند، اگر شما به‌عنوان یک سایت فروشگاهی نوپا بخواهید با سایت دیجیکالا رقابت کنید مطمئناً شکست می‌خورید. 

هدف گذاری غلط مساوی است با انجام بزرگترین اشتباه سئو، پس هدف‌گذاری‌ها باید کاملا معقول و در دسترس باشد تا به توان به‌ صورت قدم‌ به‌ قدم به آن رسید.

اشتباه سئو ۲ : تغییر ندادن استراتژی

یکی دیگر از اشتباهات سئو “تغییر ندادن استراتژی سئو” است، چراکه اگر استراتژی سئو غلط باشد یا ایرادی داشته باشد و با در طول پروژه آن را بررسی مجدد و اصلاح نکنیم و روی پروژه کارکنیم بعد از مدت شش ماه ، زمانی که باید نتیجه کارهایمان را ببینیم متوجه می‌شویم که جواب نداده و به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم و برای تغییر و اصلاح استراتژی هم دیگر دیر است و زمان کافی نداریم.

پس بهترین راه‌حل این است که در طول پروژه همواره استراتژی خود را چک ، اصلاح و بازبینی کنیم.

اشتباه سئو ۳ : تولید محتوا بیهوده و بی‌کیفیت

درگذشته یکی از راه‌های بهبود رتبه سایت قرار دادن مقالات در تعداد بالا بود که الان به یکی از عمده اشتباهات سئو تبدیل شده، اکثر این مقالات بی‌کیفیت و بدون هدف تولید می‌شدند و حتی خارج از حوزه کاری سایت‌ بودند. اما امروزه هوش مصنوعی گوگل پیشرفت کرده و تفاوت میان مقالات خوب با بد را تشخیص می‌دهد و سایت‌هایی که محتوای باکیفیت تولید می‌کنند را ارجحیت می‌دهد ولی هنوز بعضی از افراد به‌اشتباه مقالات زیاد و بی‌کیفیت را در سایتشان قرار می‌دهند که این کار جز ضرر و خراب کردن سئو سایت چیز دیگری همراه  ندارد.

اشتباه سئو ۴ : نداشتن صبر برای رسیدن به نتیجه

اگر شما به‌تازگی وارد دنیای سئو شدید یا می‌خواهید به‌تنهایی سئو کارکنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که سئو یک فرایند زمان بر و طولانی‌مدت است که برای دیدن ثمره آن باید تا یک مدت نسبتا طولانی صبر کنید و به کار خود ادامه دهید و ناامید نشوید.

اگر خیلی زود بواسطه عدم رویت نتیجه، دست از ادامه کار بردارید قطعا نتایجی که بزودی بدست می آمد را کلا از دست می دهید همچنین اگر بدلیل بی صبری به سمت روش های زود بازده سئو بروید

بدلیل غیر قانونی بودن این روشها از نظر گوگل، ممکن است سایت پنالتی شود و کل زحماتتان از دست برود.

اشتباه سئو ۵ : کپی کردن بدون فکر از رقبا

شاید فکر می‌کنید که تقلید از روش‌های رقبا کار مطمئنی است و با خودتان می‌گویید، ((اگر این روش برای آن‌ها نتیجه داده حتماً برای من هم نتیجه می‌دهد.)) اما باید به این نکته هم توجه کنید که در هر روشی ایرادات و مشکلاتی نهفته که ممکن است شما با کپی کردن بدون فکر از روش‌های دیگران دقیقا اشتباهات آنها را هم کپی می کنید و همین کار برای شما مشکلات زیادی بوجود می آورد.

اشتباه سئو ۶ : عدم فعالیت بعد از رسیدن به رتبه ۱

این نکته را در نظر بگیرد که وقتی به رتبه ۱ رسیدید، سایتی بوده که قبل از شما رتبه ۱ را داشته، و الان یک رتبه پایین‌تر رفته‌اند، و اگر ببینند که جایگاه شان را از دست داده‌اند به هر کاری دست می‌زنند تا دوباره رتبه‌شان را به دست بیاورند.

همیشه پس از رسیدن به رتبه ۱ به سئو سایت ادامه دهید، سایت را آپدیت و بروز نگه‌دارید و بدانید که همیشه رقبا منتظر یک ‌لحظه غفلت از سمت شما هستند تا جای شما را پر کنند.

 

اشتباه سئو ۷ : ترکیب حوزه‌های غیر مرتبط در یک سایت

یکی از رایج‌ترین اشتباهات سئو که بعضی از افراد بعد از گرفتن رتبه بالا در گوگل انجام می‌دهند، اضافه کردن حوزه‌های غیر مرتبط به سایت است به امید اینکه رتبه دار بودن سایت باعث شود سایت در کلمات کلیدی جدید و غیر مرتبط هم سریع رتبه بگیرد. اینکار قطعا کار اشتباهی است و معمولا نتیجه عکس می دهد.

پس بهترین استراتژی سئو برای چنین مواقعی این است که یک سایت جدا از سایت قبلی بزنید .

پس برای رسیدن به موفقیت در سئو باید یک استراتژی مشخص و هدفمند داشته باشیم، آن را به‌صورت دوره‌ای اصلاح و تکمیل کنیم، با صبر و آرامش مراحل کار را انجام بدهیم و به هدف پیش رویمان ایمان داشته باشیم.

اگر می‌خواهید بهترین استراتژی سئو اصفهان را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، ما اینجا هستیم تا با تحلیل و بررسی دقیق، بهترین استراتژی سئو را برای سایت‌تان انتخاب و اجرا کنیم.

شماره تماس : ۰۹۱۰۹۰۰۸۹۱۰ – ۰۳۱۳۲۳۵۰۹۲۴

با ما تماس بگیرید.

افزودن دیدگاه

ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. زمینه های ستاره دار الزامی هستند.